Marketing online de Valentine’s Day

Publicat la data de 08.02.2014 de catre Dan Nicolae
Valentine's Day, corespondentul international al romanescului Dragobete (24 februarie), este o sarbatoare cu prilejul careia indragostii isi fac cadouri si, evident, o ocazie extraordinara pentru comercianti de creste vanzarile. Cum pornim o strategie de marketing in domeniul online este subiectul acestui articol.
Afla detalii

Google Trends, este un punct bun de pornire pentru a analiza daca produsele pe care dorim sa le promovam in aceasta perioada ar avea succes de Valentine’s Day. Termenul principal de “cautare” pe care-l vom folosi este cuvantul cadouri. Conform rezultatelor, februarie este a doua  luna in care cautarile pentru acest termen inregistreaza cresteri importante fata de restul anului, prima fiind evident decembrie.

O alta analiza ce ne ajuta pentru a ne face o imagine este impartirea cautarii pe “cadouri femei” si “cadouri barbati”. Dupa cum se poate vedea din graficul de mai sus, cadourile pentru barbati  sunt mult mai cautate decat cele pentru femei. De aici putem concluziona ca doamnele cauta mai mult cadouri pentru domni, folsind motorul de cautare Google.

Urmatoarea analiza o facem folosind numele produsului pe care vrem sa-l promovam cu ocazia Valentine’s Day. De exemplu, “tablete”. Graficul de culoare rosie evidentiaza cresterea popularitatii acestui produs in timp. Imbucurator este ca observam o crestere  a numarului de cautari pentru tablete, in dreptul lunii februarie.

Odata cu acest punct, am cumulat suficiente informatii pentru a porni o campanie publicitara pe Google sau o alta forma de promovare online cu ocazia acestei frumoase sarbatori.

Daca ti-a placut articolul, te rugam sa-l arati si prietenilor tai in mod direct sau prin intermediul Facebook, Google +  si Linked In. Nu uita sa dai Like, +1 si  in-share, folosind butoanele de mai jos. Multumim!

Dan Nicolae
Dan Nicolae are o bogata experienta in domeniul Internet, Linux si retelistica. Fiind pasionat de tot ceea ce inseamna web, a devenit un mare fan al platformei Wordpress, in care a dezvoltat numeroase site-uri web, continuand apoi cu marketingul online, SEO si Google Adwords. De mai bine de 10 ani, este fondatorul ServerHost, companie specializata in servicii de gazduire pe servere cloud dedicate cu administrare inclusa.