Cum sa scapi de penalizarea Google Panda 4.0

Publicat la data de 20.06.2014 de catre Dan Nicolae
In perioada 21-22 mai 2014 Google a implementat schimbarea de algoritm numit Panda 4.0. Aceasta a dus la o reconfigurare a lumii SEO prin penalizarea site-urilor care s-au folosit de solutii mai putin "ortodoxe" pentru optimizarea in motorul de cautare.
Afla detalii

Odata cu noul Panda, Google introduce in Webmaster Tools o noua facilitate care ofera utilizatorului posibilitatea de a afisa felul in care Google-Bot-ul preia site-urile atat la nivel de text cat si la nivel grafic. Oare sa fie doar o coincidenta? Evident ca nu.

In continuare va vom oferi un exemplu practic de cauza pentru care Google Panda va poate penaliza site-ul.

Din intregul portofoliul de site-uri pe care le avem in grija din punct de vedere SEO doar unul singur a suferit o penalizare odata cu introducerea noului algoritm. Acesta, pe care il vom folosi ca exemplu, este www.comunicatiiradio.ro, pagina unei companii care comercializeaza statii profesionale motorola si ofera servicii de radiocomunicatii.

Site-ul a fost realizat de Serverhost acum cateva luni, moment in care i-am aplicat si o optimizare standard din punct de vedere SEO a textelor, a imaginilor si a altor elemente importante astfel incat acesta sa corespunda cu ultimele standarde ale motorului de cautare Google. Singurul aspect pe care l-am omis a fost faptul ca in robots.txt erau blocate fisierele .css si js, atat de importante pentru afisarea grafica corecta a site-ului. Acest mic detaliu a fost si cauza penalizarii. Dupa deblocarea acelor fisiere site-ul a inceput sa recupereze penalizarile suferite.

 Daca observati o scadere a traficului organic pe site, incepand cu jumatatea lunii mai, verificati daca nu cumva aveti fisierele .js si .css blocate.

Dan Nicolae
Dan Nicolae are o bogata experienta in domeniul Internet, Linux si retelistica. Fiind pasionat de tot ceea ce inseamna web, a devenit un mare fan al platformei Wordpress, in care a dezvoltat numeroase site-uri web, continuand apoi cu marketingul online, SEO si Google Adwords. De mai bine de 10 ani, este fondatorul ServerHost, companie specializata in servicii de gazduire pe servere cloud dedicate cu administrare inclusa.