Ce trebuie sa contina prima pagina a unui site

Publicat la data de 06.09.2013 de catre Dan Nicolae
Este evident ca prima pagina a unui site este cea mai importanta prin simplul motiv ca, de cele mai multe ori, este si cea mai vizitata. Scopul principal al acestei pagini este de a oferi un rezumat despre ceea ce utilizatorul va gasi pe site; este o pagina introductiva.
Afla detalii

Dar, ce anume trebuie sa contina prima pagina a unui site?

Regula celor 8 secunde se aplica si in acest caz. Daca in acest interval vizitatorul nu gaseste o informatie care sa-l motiveze sa treaca la o actiune, el va parasi site-ul.  Pentru a reduce probabilitatea ca un asetfel de eveniment neplacut sa se intample, este bine sa avem incluse in prima pagina urmatoarele elemente:

  1. Logo. Identitatea brandului este extrem de importanta deoarece vizitatorul va asocia in mod direct reprezentarea grafica cu web site-ul. Amplasati logo-ul in partea stanga a fiecarei pagini, inclusiv in homepage.
  2. Numarul de telefon. Comunicarea este foarte importanta de aceea este bine sa punem la dispozitie modalitatile de contact rapid. Amplasati numarul de telefon intr-un loc vizibil si pe fiecare pagina a site-ului. Recomandam ca acesta sa fie prezent in partea dreapta insotit de un call to action, precum “contacteaza-ne!”.
  3. Pagina de contact. Uneori, numarul de telefon poate fi insuficient ca modalitate de contact. Oferiti vizitatorilor mai multe variante de a lua legatura cu voi, dar si alte informatii aditionale. Link-ul catre pagina de contact trebuie sa fie vizibil, usor de gasit in homepage-ul site-ului. Evitati afisarea in paginile site-ului, in clar a adresei de mail chiar si sub forma unei imagini. Un formular de contact este mult mai indicat.
  4. Meniul principal. Vizitatorul trebuie sa poata rasfoi cu usurinta site-ul pentru a gasi informatiile pe care le cauta. Meniul principal trebuie sa contina link-uri catre paginile importante ale site-ului. Daca site-ul este unul complex, simplificati navigarea prin integrarea unui meniu de tip “drop down” cat mai intuitiv. Pentru a nu crea frustrari in randul vizitatorilor, verificati ca toate link-urile functioneaza corespunzator.
  5. Call to action. Odata vizitatorii ajunsi pe prima pagina, ce doriti sa faca mai departe? Doriti ca acestia sa cumpere, sa afle mai multe detalii despre un produs sau un serviciu, sa se inscrie la un newsletter? Introduceti un mesaj clar, despre ce doriti ca vizitatorii sa faca mai departe. Nu ingramaditi informatia pe prima pagina, ci metineti-o cat mai curata, folosind restul paginior. Aveti la dispozitie intregul site pentru a oferi informatii detaliate.
  6. Rezumatul produselor si al serviciilor. Inca din prima pagina, vizitatorul trebuie sa fie informat despre ceea ce oferiti. Nu intrati in detalii, un mesaj scurt care sa starneasca curiozitatea este suficient. De asemenea, pentru a fi mai convingator, nu includeti preturi pe prima pagina deoarece produsul sau serviciul poate fi subapreciat datorita lipsei informatie si astfel veti observa un efect negativ.

Legat de punctul 6, chiar am facut un experiment pe site-ul www.serverhost.ro. Pentru serviciul de cloud servere dedicate, in meta tag-ul description cat si pe prima pagina, era inclus pretul. Care credeti ca a fost efectul eliminarii acestui detaliu?

Bounce rate -ul a scazut, numarul de interactiuni catre pagina serviciului a crescut si, odata ce vizitatorii au fost ghidati pentru a afla mai multe informatii, vanzarile au crescut.

Prin intregul procedeu de creare a site -ului, trebuie sa va ganditi bine  cum veti ghida vizitatorii prin pagina astfel incat sa obtineti rezultatele dorite.

Va mai recomand sa cititi cum amplasati informatia intr-o pagina web si, mai ales, cum testati daca este intuitiva pentru vizitator. Nu in ultimul rand, aveti in vedere sa creati pagina astfel incat sa se incarce rapid.

Daca ti-a placut articolul, te rugam sa-l arati si prietenilor tai in mod direct sau prin intermediul Facebook si Google +.  Nu uita sa dai like si +1  folosind butoanele de mai jos. Multumim!

Dan Nicolae
Dan Nicolae are o bogata experienta in domeniul Internet, Linux si retelistica. Fiind pasionat de tot ceea ce inseamna web, a devenit un mare fan al platformei Wordpress, in care a dezvoltat numeroase site-uri web, continuand apoi cu marketingul online, SEO si Google Adwords. De mai bine de 10 ani, este fondatorul ServerHost, companie specializata in servicii de gazduire pe servere cloud dedicate cu administrare inclusa.