Brand awareness cu Google Adwords

Publicat la data de 22.01.2014 de catre Dan Nicolae
Brand awareness sau cum sa-ti promovezi serviciul sau produsul astfel incat marca, imaginea acestuia sa rezoneze in mintea clientilor tai. Cum te poti folosi de Google Adwords pentru a realiza acest lucru, este tematica acestui articol.
Afla detalii

Inainte de toate, pentru a avea o perceptie mai buna asupra termenului de brand awareness, va propun un mic joc. Raspundeti la urmatoarea intrebare: care este primul brand care va vine in minte cand auziti cuvantul “pasta de dinti”?

Majoritatea celor pe care i-am intrebat au raspuns “Colgate”.  Colgate a reusit sa se impuna pe piata romaneasca, din punct de vedere al brand awareness-ului, printr-o buna prezenta  in randul consumatorilor. Din acest motiv, multi dintre noi asociaza acest brand cu produsul generic numit pasta de dinti.

Una dintre modalitatile rapide si eficiente de promovare online a marcii este Google Adwords. Intotdeauna o reprezentare grafica va fi mai usor de retinut decat una care contine numai text. De aceea, pentru o campanie Adwords al carei scop este brand awareness-ul, ne vom folosi de reteaua display, care ofera posibilitatea de a afisa reclame sub forma de bannere. Ca sa isi atinga obiectivele, bannerele trebuie sa contina cateva elemente cheie: un mesaj simplu si atractiv, un call to action clar si, nu in ultimul rand, logo-ul si denumirea produsului ce trebuie promovat.

Pentru a ne da seama de succesul campaniei trebuie sa stabilim tinta pe care dorim sa o atingem. Putem monitoriza Impresiile (Impresions), de cate ori a fost afisata reclama, metricul Reach, care masoara numarul de persoane carora le-a fost afisata reclama sau interactiunile (Interactions), daca au trecut la o actiune, odata ce reclama le-a fost afisata.

Pentru ca putem configura audienta reclamelor din Google Adwords, vom stabili publicul-tinta caruia ne adresam.  De exemplu, daca avem produse sau servicii ce sunt folosite de femei cu varste intre 25 si 44 ani, putem configura afisarea pentru aceasta categorie de clienti.

Din punct de vedere al alocarii bugetului pentru campania de brand awareness (promovare a marcii), in cazul bannerelor cea mai eficienta solutie pentru un maxim de afisari, este configurarea pentru bidding CPM (cost la 1000 afisari). Daca urmarim ca vizitatorul sa apese click pe banner, evident  ca bidding-ul va fi CPC (cost per click).

Creste-ti brandul apeland la profesionisti. Pentru a stabili o strategie completa si eficienta, nu ezita sa ne contactezi. Iti recomandam de asemenea sa vizitezi pagina noastra de promovare online cu Google Adwords.

Daca ti-a placut articolul, te rugam sa-l arati si prietenilor tai in mod direct sau prin intermediul Facebook, Google +  si Linked In. Nu uita sa dai Like, +1 si  in-share, folosind butoanele de mai jos. Multumim!

Dan Nicolae

Dan Nicolae are o bogata experienta in domeniul Internet, Linux si retelistica. Fiind pasionat de tot ceea ce inseamna web, a devenit un mare fan al platformei Wordpress, in care a dezvoltat numeroase site-uri web, continuand apoi cu marketingul online, SEO si Google Adwords. De mai bine de 10 ani, este fondatorul ServerHost, companie specializata in servicii de gazduire pe servere cloud dedicate cu administrare inclusa.