Amplasarea corecta a continutului in pagina web

Publicat la data de 24.07.2013 de catre Dan Nicolae
Una dintre regulile de baza in design-ul paginilor web spune ca, pentru a ajunge la informatia pe care o cauta, vizitatorul trebuie sa interactioneze cat mai putin cu site-ul .
Afla detalii

Continutul trebuie foarte atent conceput si asezat in pagina web, astfel incat vizitatorul sa nu fie nevoit sa dea scroll sau click-uri inutile pentru a ajunge la aceasta. Pagina web trebuie sa fie intuitiva si sa ofere acces facil la informatia esentiala.

Conform ultimelor analize, in baza statisticilor culese de pe site-uri din domenii diferite, rezolutia cea mai folosita la momentul actual este 1366 x 768. Este important sa stim acest lucru deoarece zona vizibila imediat dupa incarcarea unei pagini web este influentata de acest factor.

Odata stabilita rezolutia minima pentru care dorim sa optimizam afisarea, vom imparti pagina in doua sectiuni. Prima este upper side, adica portiunea de pagina afisata imediat dupa incarcare, si cealalta este lower side, partea de jos a paginii pe care o vedem atunci cand dam scroll.

In upper side, zona cu cea mai buna vizibilitate, este esential sa amplasati continutul pe care doriti sa-l scoateti in evidenta. Produsele si serviciile pe care le promovati trebuie afisate in aceasta zona superioara a paginii. Lower side, fiind un spatiu mai putin vizibil, va fi rezervat acelor informatii de care vizitatorul va fi interesat abia dupa ce i-ati captat atentia prin continutul oferit in upper side. Harta site-ului, termenii de utilizare, datele firmei sunt doar cateva exemple de informatii ce se pot regasi in aceasta sectiune.

Un exemplu foarte bun pentru repartizarea tipului de continut in cele doua zone de vizibilitate este pagina noastra cu informatii despre serviciile de web hosting.

Mult succes.

Dan Nicolae
Dan Nicolae are o bogata experienta in domeniul Internet, Linux si retelistica. Fiind pasionat de tot ceea ce inseamna web, a devenit un mare fan al platformei Wordpress, in care a dezvoltat numeroase site-uri web, continuand apoi cu marketingul online, SEO si Google Adwords. De mai bine de 10 ani, este fondatorul ServerHost, companie specializata in servicii de gazduire pe servere cloud dedicate cu administrare inclusa.